Verslagen
— – —De ruige verhalen!
Maandag 29 december en dinsdag 30 december vaart de Ebenhaëzer van Zwartsluis naar Enschede. Iedereen is welkom om mee te varen op deze laatste tocht van 2008. Het belooft nu al een schitterende tocht te worden met mooi zonnig weer en prachtige schotsen ijs die voor de boeg wegbreken. Daarnaast gaan we maststrijken en aftuigen. Op dit moment heb zijn er aanmeldingen van: Willem, Gart, Frederik, Niels, Annelies, Floris, Menno T en Edze. Meld je nu aan bij Willem.
Bekijk snel de tijdelijke lustrumsite en meld je aan bij de commissie. Zo kunnen wij je op de hoogte houden van het programma.
We zullen het 9de lustrum van Euros volgend jaar uitgebreid vieren, beginnende met een feestelijke opening op 7 Januari. Het thema, programma, en de commissie van het lustrumjaar 2009 zullen daarin gepresenteerd worden.
In deze gure tijden is de tijd voor lezingen weer aangebroken. Zoals jullie in de nieuwsbrief hebben kunnen lezen zal er een ijsselmeerlezing, een waddenzeelezing, een zeezeillezing, een trimlezing, een schipperslezing en een beginnerslezing verzorgd worden. De eerste lezing zal gaan over zeilen op het ijsselmeer en is op woensdag 4 februari, dus schrijf dit in alvast in je agenda! De lezing zal gegeven worden in de sevende camer en begint om 20.00. Daarna is er een borrel.
De andere lezingen worden gegeven op: donderdag 12 feb, bastille zaal 5, 20.00: waddenzee lezing door Willem donderdag 26 feb, bastille …
Voor alle Vendee liefhebbers was het een spannende dag, vannacht had Jean Le Cam een Mayday uitgezonden. Er was even contact geweest met de organisatie maar dit contact werd verbroken, na aankomst van een vrachtschip bleek de IMOCA 60 gekapseisd. Van Le Cam was geen spoor en ook via de marifoon was er geen contact. Tegen de middag zijn twee andere deelnemers (Vincent Riou en Armee le Clarc'h) van de Vendee aangekomen op de plek des onheils waarbij het is gelukt om contact te maken met Le Cam (door een vlaggetje ergens door een gaatje in de romp te …
Afgelopen woensdag heeft weer het befaamde Euros Kerstdiner plaats gevonden. Er is heerlijk gegeten onder het genot van een lekkere wijn. De foto's van deze avond zijn terug te vinden in het 
Hallo allemaal! Woensdag de 17e is het weer zover, het Euros kerstdiner!! Komt allen, komt allen! * Aanvang: 19:00 Sevende Camer * Kosten: slechts €7,50! (contant meenemen a.u.b.) * Dresscode: gepaste kleding (niet verplicht) Inschrijven vóór maandag 15 december 18:00, dus schrijf je nu meteen in op: http://www.euroszeilen.utwente.nl/sail/?id=678 Let op! De vaste mee-eetlijst geldt hier niet voor! Bij vragen of informatie mail de PRCIE (prcie@euros.nl) Tot woensdag allemaal! Groetjes, De Prcie
Sinterklaas is weer achter de rug en het Kerstdiner staat voor de deur. Toch moet er naast deze gezelligheid ook nog wat gedaan worden. De boten moeten komend jaar weer tip top in orde zijn. Daarom moet er geklust worden. Iedereen kan zijn steentje bij dragen, twee rechter, twee linkerhanden, of gewoon met een linker- en rechterhand. Waar: Loods, WSC Hoelaat: 18.00 eten of 19.30 klussen Wie: Jij? Waarom: Volgend jaar weer leuk varen! Informatie: matco@euros.nl Tot vanavond of volgende week maandag!
Het nieuwe bestuur van de Soccie is compleet. Roeiers Jeroen, Jelte, en Gijs worden aangevoerd door onze Quirina. Affiniteit met deze charmante dame of een van de heren wordt als vereiste genoemd in de uitnodiging voor de constitutieborrel van 9 December. Een voorliefde voor bier zal echter voor velen genoeg reden zijn om het 10de bestuur van de Sociëteitscommissie der ‘Sevende Camer’ met zijn benoeming te feliciteren.