Verslagen
— – —De ruige verhalen!
Portugal is dit jaar de bestemming van het zeezeilen. Zoals ieder jaar heeft de zeezeilcommissie weer een leuke bestemming gevonden. Met Jaffa zal in 4 perioden van 2 weken geprobeerd worden de mooiste havenplaatsen te bezoeken aan de Portugese kust.
Iedereen die het leuk lijkt om hiermee mee te gaan kan zich inschrijven via SAIL of door een mailtje te sturen naar de Zeezeilcie. Er zijn 24 plaatsen beschikbaar en er kan ingeschreven worden tot 15 april.
De eerste periode begint op 27 juni, de tweede op 11 juli, de derde op 25 juli en de laatste …
Clubracer.be rapporteert over de 50 Mijl Doublehanded: 1 boot, 2 man. Over het IJsselmeer wordt er 25 April door toer- en wedstrijdboten shorthanded gevaren. Wordt Euros vertegenwoordigd?
Voor meer shorthanded zeilplezier kijk je natuurlijk op de site van de Vendee Globe, reeds gewonnen door Michel Desjoueaux, maar met de andere overgebleven boten nog op het water.
De SLAK wordt ook in 2009 weer gevaren en dit maal zelfs met een vrouwenboot uit Amsterdam. Het enige dat nog ontbreekt is de schipper:
Er gaat namelijk voor het eerst dit jaar een prachtige Orionis damesboot deelnemen! Helaas kunnen wij geen interne schippers vinden om met deze dames door Friesland te zeilen. Daarom de vraag aan Euros of daar misschien een schipper beschikbaar is die tijdens het SLAK een Orionis damesboot wil varen. Renée de Soet Zoutwatercommissie der A.S.Z.V. Orionis
Nu zullen de dames van Euros ongetwijfeld hun eigen bemanning samenstellen, maar het is niet ondenkbaar dat er …
Een nieuw jaar en nieuwe regels: de ISAF Racing Rules of Sailing 2009-2012 zullen de komende vier jaar zorgen voor eerlijk zeilplezier tijdens wedstrijden. Dave Perry heeft een paar goede video's over de belangrijkste wijzigingen. De zone is nu bijvoorbeeld drie bootlengtes. Om maar wat te noemen.
In voorbereiding voor de nieuwe versie van SAIL heeft de webcie vandaag het systeem waar de website op draait vervangen voor een nieuwe versie. Hoewel alles straks beter werkt is de website nog niet compleet verhuisd, en het kan zijn dat je daarom nog wat probleempjes tegen komt. Kom je problemen tegen, dan kan je dat melden door een mailtje te sturen naar de webcie (webcie@euros.nl).
Als het aan de gemeenten Noordoostpolder, Lemsterland en Steenwijkerland ligt komt er een nieuw randmeer. Dat meer moet zorgen voor recreatie, natuurontwikkeling en voor de opvang van zoet water. Ook komen er nieuwe woningen. Verder willen de gemeenten en de provincie Friesland dat er rechtstreekse vaarroutes tussen Lemmer en het Tjeukemeer en tussen Lemmer en Vollenhove komen. Het is de bedoeling dat hierdoor de leegloop van het gebied wordt tegengegaan. Bron: RTVoost.nl
In het weekend van 7 en 8 Februari komen de laserzeilers bijeen om onze zwaardbootvloot gereed te maken voor nog een jaar planeer plezier. Kom jij ook?
Terwijl de ene na de andere heer zijn mast af ziet breken of in een omgekeerde boot gevangen komt te zitten heeft