12 januari

Maak kennis met het nieuwe bestuur

Harmen Rockler Nieuws Archief

Board Photo

Het 54e bestuur van Euros is al hard aan het werk. Dit zal het eerste internationale bestuur van de vereniging zijn, waarin vier verschillende nationaliteiten vertegenwoordigd zijn.

Het bestuur zal zich richten op verscheidene punten, waaronder het uitbreiden van het aantal leden, en het aantal actieve leden verhogen. Ook gaan we ons richten op het aantrekkelijker maken van de vereniging voor zowel Nederlands sprekende als niet Nederlands sprekende studenten. De details hiervan zijn te vinden in het kortetermijnbeleid.

Introductie bestuursleden:

Jurrian

Jurriaan Sprik is de nieuwe voorzitter van D.Z. Euros. Hij is relatief groen binnen het bestuur, aangezien hij dit jaar begonnen is aan zijn studie Computer Science. Oorspronkelijk komt hij uit Wageningen. Relatief jong zijn weerhoudt hem echter niet van zeilen. Hij is begonnen met zeilen op zijn 7e, en hoopt dit vol te houden bij D.Z. Euros.

Niels

De penningmeester dit jaar is Niels Sulzer. Hij zit in het tweede jaar van zijn bachelor Electrical Engineering. Oorspronkelijk komt hij uit Duitsland, maar hij heeft het grootste gedeelte van zijn leven gewoond, en gezeild, in Tanzania, en is lid geworden van Euros om aan zijn zeiltrekken te komen. Hij hoopt nieuwe ideeën bij te kunnen dragen aan de vereniging, en daar veel nieuwe ervaringen voor terug te krijgen. Hij is tevens ook niet zo slecht met getallen.

Michiel

Michiel Bakker is de nieuwe secretaris en zeilcommissaris. Hij is vijfdejaars Informatica student, maar is nog geen jaar lid van Euros. Hij is zonder enige kennis van zeilen lid geworden van Euros, dus er valt nog veel te leren. Hij gaat voor een jaar vol nieuwe ervaringen, zowel als bestuurslid als beginnende zeiler.

Frans

Frans Skarman is de nieuwe materiaalcommissaris. Hij is een uitwisselingsstudent uit Zweden die het eerste jaar van zijn master Computer Science aan de UT volgt. Net als de rest van zijn bestuur is hij een nieuw lid van Euros, maar hij heeft al wat ervaring als penningmeester van LiTHe Kod, een programmeervereniging van zijn universiteit in Zweden. Hij kijkt uit naar veel zeilplezier tijdens zijn tijd bij D.Z. Euros.

Harmen

Harmen Rockler is de PR-commissaris. Hij doet nu zijn master Marketing Communication, en komt oorspronkelijk uit Boston, Massachusetts in de Verenigde Staten. Van 2014 tot 2017 heeft hij gewerkt coördinator PR & Marketing bij Farr Yacht Design, het ontwerp en engineering team achter de Volvo Ocean 65, Farr 40, en vele andere race-, cruise- en superjachten. Hij kijkt uit naar zijn ervaringen bij FYD bij te dragen aan zijn nieuwe rol bij Euros.