Deze zomer zeilen bij Euros!

Hylke van der Wel Nieuws Archief

Het zonnetje schijnt, het weer buiten wordt aangenamer en het zeilseizoen kan bijna van start! Pak dus snel je agenda erbij en leg de volgende weekende vast! Inschrijven voor de zeilweekenden kan op SAIL!

25-27 april I-Jaffa

Het allereerste zeilweekend op Jaffa! En het beloofd een koningenweekend te worden. Dit weekend heb je 3 dagen te tijd om heerlijk te zeilen op onze snelle zeezeiler. Misschien is er zelf wel de mogelijkheid om een paar mijlen op zee mee te pakken! Tevens heeft een schipper zich al ingeschreven, en als we de weerberichten mogen geloven gaat het zonnetje nog schijnen ook. Als je nog twijfelde hoeft dat dus niet meer, schrijf je in en ga gezellig mee!

2-5 mei Zwerfweekend

Dit is een weekend met de kleine bootjes georganiseerd door de EJC. Zij nemen je mee op een fantastisch weekend met veel zeilen en gezelligheid! Gezien dit een lang weekend is, is dit de kans om een mooie tocht door Friesland te maken met de kleine bootjes. Meer informatie komt van de EJC.

9-10 mei Voorjaarsintro

Eén van de leukste evenementen van het jaar, de Voorjaarsintro! Dit is een van de weinige evenementen in het jaar die met de gehele Frieslandvloot gevaren wordt, zowel de kleine bootjes als de Ebenhaëzer zijn van de partij! En natuurlijk hopen we op een hele stapel nieuwe leden! Meer informatie komt van de PRCie

14-17 mei ZOEF

ZeezeilOEFenperiode, oftewel: een ideaal weekend voor iedereen die een supergaaf weekend wil op Jaffa, graag op zee vaart of ambities heeft om mee te gaan zeezeilen aankomende zomer. De ZeezeilCie organiseert dit weekend als voorbereiding voor het zeezeilen. Dit zal dus niet zomaar een weekendje dobberen op het IJsselmeer of Markermeer zijn, maar een vette tocht op het echte ruime sop: de Noordzee! Lijkt zeezeilen je wel wat en wil je een voorproefje van wat er van de zomer gaat gebeuren? Zorg dan dat je met dit weekend meegaat! Meer informatie bij de ZeezeilCie

14-17 mei Zeilcursus

De zeilcursus, zoals je al raad, hét weekend om er écht even voor te gaan en te leren zeilen! Het meest intensieve trainingsevenement voor het varen met de kleine bootjes. Heb je weinig zeilervaring? Dan is dit weekend zeker een aanrader! Heb je veel zeilervaring maar weet je ook dat je nog van alles te leren hebt? Mee gaan! Dus: Leren zeilen en natuurlijk ook de benodigde hoeveelheid ontspannen, chillen en goed veel plezier? Schrijf je dan in :D

30-31 mei I-VaRa

I-VaRa, klinkt lekker! Zeker zo’n Euros woord uit de categorie Gartbier en Toverketel.. Toch? Nou niet helemaal, I-VaRa is een afkorting voor Instructie-Varianta&Raaskal, onze twee Friesland kajuitbootjes. Een mooie mix van instructie varen en hard ontspannen en genieten. Soms iets meer van het ene, soms iets meer van het andere. Wil jij een weekend lekker zeilen, de kajuitbootjes (weer) een keer zien, misschien wel waardig worden? Ga dan mee!

6-7 juni I-Jaffa

Onze zeezeiler gaat weer zeilen! Of er dan ook op zee gezeild gaat worden? Misschien wel, misschien niet, daarvoor moet je bij de schipper zijn. Het wordt in elk geval konings! Dus pak deze kans om met lekker weer te genieten van de ruime wateren en een supermooi weekend te beleven, Jaffa ‘Vo!

12-14 juni Zusjesweekend

Dit weekend is georganiseerd ter ere van het Lustrum van Histos: het beloofd een onvergetelijk weekend te worden waar alle studentenzeilverenigingen voor zijn uitgenodigd! De verschillende verenigingen nemen allemaal verschillende boten mee, en natuurlijk een hoop gezelligheid! Dus heb je zin in een supermooi partyweekend met studenten uit heel Nederland terwijl je tegelijkertijd kennis maakt met andere snelle, of juist ultieme loungeboten: zorg dan dat je meegaat! Opstaphaven is Workum. Euros heeft maximaal 10 plekken. Verdere informatie bij het bestuur.

27-28 juni I-VaRaLa

LALALALALALALAAAAA, I-VaRaLa! Als je de rest van de verhaaltjes al hebt gelezen snap je hem al, Instructie Varianta,Raaskal&Laser! Lekker varen met de frieslandbootjes en knallen met de Laser! Super diverse zeilmogelijkheden, zeilen met al onze kleine bootjes. Wil jij mee? Hulde! Goede keus, want het wordt supermooi! Schrijf je snel in!