26 juni

Euros wint nationale titel Teamzeilen

Friso Bergsma Pers Archief

Bron: UT-Nieuws, 26 juni 1996 (niet terug te vinden op de website van het UT-Nieuws, wel op de Euros lustrum CD)

Zeilen: de Drienerlose Zeilvereniging Euros is erin geslaagd de nationale studenten titel Teamzeilen in de wacht te slepen. In het Friese Oudega klopte de Enschedese zeilvereniging het favoriete Orionis uit Amsterdam. In de finale van zondag werden naast Orionis, de Blauwe Schuit (Delft) en de formatie Delft op achterstand gezet. In het eindklassement eindigde DZ Euros met een minimale voorsprong van een punt op zijn naaste belagers. DZ Euros heeft daarmee in haar historie voor de derde maal de titel op de NSK gepakt. De nationale wedstrijden werden in 1992 in het leven geroepen. Door de zege van afgelopen zondag zijn de UT-zeilers verzekerd van deelname aan de europese studenten kampioenschappen in Amsterdam. Deze hebben in september plaats.