Loading...
Menu Login
07 oktober

Officiële uitslag NSK Zeilen

Jeroen Harmsen Nieuws Archief

Op zondag mocht er helaas niet meer gevaren worden vanwege te harde wind. Dit betekent dat de twee op zaterdag gevaren wedstrijd na het verwerken van alle protesten de uitslag bepalen. Deze is te vinden op de website van het NSK zeilen.

De Euros teams hebben uiteindelijk de volgende prestaties neergezet: Rinse, Friso, Tomas: 5de plaats Diederik, Carl, Frans: 11de plaats Roland, Jeroen H, JP: 30ste plaats Hylco, Helmich, Jeroen S: 43ste plaats

Opmerkingen:

Daan Sprünken
4 jaar geleden

Is er een toelichting op de DSQ van de 'Skibi skippers'?

Tomas Jansen
4 jaar geleden

Je vaart met de zeilen over stuurboord, opeens ram je vol met de voorpunt een andere boot... Die heeft zijn zeilen over bakboord staan. Wat doe je? A) Heel hard roepen: "PROTEST; Je was onderhaald!"* B) Hard gaan vloeken en een 360 graden rondje maken C) Nog harder vloeken en 2 rondjes maken, 720 graden. *Meer informatie over deze term bij Roland

Daan Sprünken
4 jaar geleden

D) Je terug trekken uit de wedstrijd zoals voorgeschreven in regel 44.1 van de Racing Rules of Sailing.

Jeroen Schoenmakers
4 jaar geleden

Regel 44.1 schrijft voor dat je je moet terugtrekken op het moment dat je "injury or serious damage" veroorzaakt. Het werd pas na de wedstrijd duidelijk dat er ook echt sprake was van forse schade...terugtrekken is daarom niet gebeurd.

Anonymized member
4 jaar geleden

Er voer een valkje schuin voor ons aan de lijzijde. Die ging overstag, dat hadden we niet snel genoeg door. Daar voeren we dus met de zeilen over stuurboord vol in hun zijkant. Resultaat: wij geen schade, zij dikke scheur in het dek. Wel een rondje gedraaid, maar zij hebben achteraf toch protest aangetekend. Dat hadden wij niet door, dus verloren omdat we niet aanwezig waren, en omdat we twee rondjes hadden moeten draaien bij een aanvaring. Die DSQ is dus wel het minste last dat we ermee hebben :(

Teus Baars
4 jaar geleden

Thuis heb ik geleerd dat buiten het toepassen van goed zeemansschap het regel is dat je op een (zo'n) korte afstand van elkaar niet je koers mag wijzigen om in een voorrangssituatie te komen; dus als iemand zo stom is (vlak) voor een andere boot uit te komen door overstag te gaan, wat naar ik heb begrepen is gebeurd, zit die boot gewoon hardstikke fout en is er helemaal geen sprake van een bakboord-stuurboord situatie. Daarnaast getuigen zaken zoals afhandelen en v.v. tegen verwachting in toch protest indienen van een draak van een bootbemanning. Kortom, regel volgende keer een (boot met) flinke boegspriet, dat schrikt ze wel af!

Diederik Keij
4 jaar geleden

Zie ook http://www.utnieuws.utwente.nl/new/?artikel_id=72892