04 oktober

Euros presteert op het NSK Zeilen in Heeg

Friso Bergsma Nieuws Archief

Afgelopen zaterdag verschenen er vier teams van Euros aan de start van het Nederlands studentenkampioenschap zeilen in Heeg. Om 11 uur startte 50 valken de in licht weer. Een verplicht rif werd gezet vanwege de aantrekkende wind.

Het team van Rinse, Tomas en Friso wist als vijfde boot de finish te bereiken. Vlak daar achter passeerden Diederik, Carl en Frans de lijn om een 7e plek vast te leggen. In de achterhoede van het klassement beschermden team skibby en team ketel 1 hun eer door niet als laatste te finishen.

De 2e race vond plaats in inmiddels aangetrokken wind. Ook hier wist het team onder leiding van Rinse al eerste Eurosboot de lijn te passeren. Met een 7e plek wederom een top 10 klassering. Op de 12 plek eindigde het team van Diederik. Het team van Roland passeerde in tegenstelling tot de eerste wedstrijd als 3e team de eindstreep. Hiermee lieten zij het door Jeroen S. geschipperde team achter zich. Morgen zal de eer van Euros verdedigd worden in de 3e en 4e etappe. Een top10 plek is het doel.