23 januari

Key West Race week in volle gang

Hidde Dijkstra Nieuws Archief

Farr 40's aandewinds. Rechts in beeld Mean Machine.Op dit moment is in Florida de Key West Race Week in volle gang. Dit jaar wordt er gevaren in de azuurblauwe zee rond de Florida Keys met een stuk aangenamere temperaturen dan hier in Nederland. Het is het Amerikaanse equivalent van de North Sea Regatta. Er wordt geraced in eenheidsklassen zoals de Mumm 30, Swan 42, Mumm 30 en de Melges 24 en daarnaast ook nog eens in een aantal handicapklassen onder PHRF en IRC. Peter de Ridder doet mee met de Farr 40 Mean Machine, en staat op dit moment tweede in zijn klasse. Dit levert dus genoeg mooie beelden op van gave racebakken van verschillende groottes. Deze zijn op verschillende plekken te vinden:

Video's op Youtube.
Verslagen vanaf het water