Loading...
Menu Login
29 december

Geen loods nodig om te klussen

Daan Sprünken Nieuws Archief

Waarom hebben we die loods gebouwd? Je kan ook best je roer repareren op volle snelheid in de Stille Oceaan. Damian Foxall hangt achter Paprec Virbac 2 om met wat koolstof aan het roer te klussen. Ondertussen hebben hij en z'n teamgenoot Jean-Pierre Dick een comfortabele voorsprong van 900 mijl op Hugo Boss.



Die laatste moest 48 uur stilliggen in Wellington (Nieuw-Zeeland) voor reparaties aan de roerophaning. Het voordeel daarvan is natuurlijk dat er wat foto's gemaakt konden worden. En als het een wedstrijd was geweest om de mooiste boot, dan was de winnaar duidelijk. Nu moeten ze echter hun best gaan doen om 900 mijl in te halen op de koplopers. Alles kan, maar als er niet meer masten plat gaan, dan heeft het Frans-Ierse duo op Papbrec Virbac zeer goede kansen.



In de Sydney-Hobart zijn nog genoeg boten onderweg, maar de eersten zijn alweer binnen. Skandia was goed op weg in de strijd om de line honours, maar nadat er een paar meter mast naar beneden kwam zetten moesten ze met een fokje verder. Ze zijn uiteindelijk wel gefinishd, maar Wild Oats ging er met de winst vandoor voor de derde keer op rij.