10 november

Symposium met Gerrit Hiemstra en Koen van Esch

Friso Bergsma Nieuws Archief

Weerman Gerrit Hiemstra en oceaanzeiler Koen van Esch komen 20 november naar de Universiteit Twente voor het Symposium ‘Weer en Water’. Dit symposium gaat over de theorie en de praktijk van weersystemen op zee en hoe daarmee omgegaan kan worden. De lezing wordt georganiseerd door Studium Generale en studentenzeilvereniging Euros. Gerrit Hiemstra is werkzaam bij WeerOnline B.V. en bekend als weerman van het NOS-journaal. Hij zal aan de hand van meteorologische principes uitleggen hoe je het weer beter kunt begrijpen en voorspellen. Koen van Esch is solozeiler en zeilde in 2007 de oceaanrace Transat 6.50, een overtocht van 4200 mijl van Frankrijk naar Brazilië. Hij zal ingaan op de praktijk van het weer op zee: wat kun je zoal tegenkomen en hoe dit het beste toegepast kan worden bij het zeilen. Het belang van meteorologie voor (zee)zeilers wordt maar al te duidelijk tijdens de Volvo Ocean race zoals die kort geleden van start is gegaan. Hierbij wordt de route continue aangepast op basis van de laatste weerberichten om zo snel mogelijk te zeilen. De lezing zal donderdag 20 november van 19.00-21.30 uur plaats vinden in de Vrijhof/Amphitheater op de campus van de Universiteit Twente. De toegang bedraagt 2 euro voor studenten en 5 euro voor niet-studenten.

Opmerkingen:

Harwin Reemeijer
3 jaar, 11 maanden geleden

19:00 of 19:30? Hierboven staat 19:00 maar op de foto van de poster zie ik 19:30 staan.

Friso Bergsma

Heel oplettend! De juiste tijd is <strong>19.00</strong> uur. Groeten, Friso